Wypadanie włosów u kobiet

Proces łysienia u kobiet zdarza się zdecydowanie rzadziej. Jest to wynikiem ochronnego działania hormonów żeńskich – estrogenów. Stąd najczęściej łysienie u kobiet występuje po okresie menopauzy. Rzadko jednak doprowadza ono do takich ubytków owłosienia jak u mężczyzn.

U kobiet mamy najczęściej do czynienia z różnego stopnia przerzedzeniem włosów w okolicy centralnej głowy przy zachowanym owłosieniu w okolicy czołowej.

Wypadanie włosów u kobiet

Bardzo trafnie zostało to sklasyfikowane w tzw. skali Ludwiga.

Wśród pacjentek zgłaszających się do leczenia chirurgicznego zdarzają się także kobiety młodsze. Wielokrotnie powodem wizyty jest nadmiernie wysoka linia czołowa włosów. Przyczyną takiego stanu są najczęściej predyspozycje genetyczne. Leczenie chirurgiczne jest wówczas jedynym skutecznym sposobem korekcji tego defektu.
Wypadanie włosów u kobiet

Wypadanie włosów u kobiet może być pierwszym objawem dysfunkcji układu hormonalnego lub nawet poważnych chorób dotyczących gruczołów wydzielania wewnętrznego. Dlatego nie należy bagatelizować tego problemu i w każdym przypadku wypadania włosów kierować pacjentki do endokrynologa. Najczęstszymi chorobami powodującymi wypadanie włosów u kobiet są zaburzenia czynności tarczycy (nadczynność lub niedoczynność), choroby nadnerczy, przysadki mózgowej i jajników. Jedynie pacjentki, u których wykluczono powyższe schorzenia mogą być leczone chirurgicznie.