Podsumowanie XVII zjazdu PTChPRiE w Poznaniu | Klinika Kolasiński

Podsumowanie XVII zjazdu PTChPRiE w Poznaniu

W minionych dniach (10-12.10.2019r.) miał miejsce XVII Zjazd Polskiego Towarzystwa Chirurgii Plastycznej, Rekonstrukcyjnej i Estetycznej w Poznaniu. W zabytkowym budynku Starej Drukarni (Concordia Design) przez dwa dni trwały wykłady i burzliwe dyskusje z obszaru chirurgii plastycznej i rekonstrukcyjnej. Sekcje tematyczne dotyczyły m.in. mikrochirurgii, chirurgii narządów płciowych, chirurgii piersi czy powikłań w chirurgii plastycznej. Zespół Kliniki Kolasiński wygłosił aż 8 wykładów poświęconych bardzo różnej tematyce! Dr Jerzy Kolasiński podzielił się swoim doświadczeniem w zakresie korekcji piersi, dr Małgorzata Kolenda we współpracy z profesorem H. Witmanowskim przygotowała interesujące wystąpienie na temat powikłań zakrzepowo-zatorowych w zabiegach chirurgii plastycznej, a dr Szymon Kołacz przedstawił najnowsze spojrzenie na przyczyny i leczenie zatorowości tłuszczowej w chirurgii plastycznej. Z zainteresowaniem został także przyjęty wykład na temat perspektywy psychologicznej pacjentów w chirurgii plastycznej prowadzony przez mgr Dominikę Kolasińską. Zjazd był na pewno okazją do wymiany wiedzy i doświadczenia między specjalistami z różnych dziedzin, a jednak związanych z chirurgią plastyczną.

Po zakończonym zjeździe odbyło się sympozjum International Society of Aesthetic Plastic Surgery, poświęcone w całości estetycznym aspektom chirurgii plastycznej twarzy. Oprócz gości zaproszonych z zagranicy, swój kurs pt. „MACS lift: 15-year Experience” poprowadził dr Jerzy Kolasiński.