Inżynieria tkankowa

Inteligentne preparaty działające na poziomie komórkowym wpływają na przebudowę i regenerację tkanek.

Wyodrębniamy trzy kierunki działań przeciwstarzeniowych:

• Kontrolowanie czynników ryzyka
  • Zapobieganie powstawaniu objawów starzenia
  • Redukcja istniejących zmian i objawów

Pierwszy etap to profilaktyka uwzględniająca styl życia, nawyki pielęgnacyjne z uwzględnieniem fotoprotekcji, czynniki środowiskowe, hormony, stres czy też używki.

Drugi etap opiera się o wykorzystanie zabiegów i różnych środków aktywnych w celu hamowania starzenia, głębokiego odżywiania, stymulacji do produkcji kolagenu oraz uzupełniania ważnych składników niwelujących negatywny wpływ czynników zewnętrznych i wewnętrznych.

Trzeci etap to estetyczne postępowanie przy umiarkowanych i zaawansowanych objawach starzenia się skóry.

Specjalistyczne preparaty wpisują się we wszystkie kierunki działań przeciwstarzeniowych dzięki odpowiednio dopracowanym składom, opartych na izolowanych proteinach, witaminach i związkach mineralnych. Na największą uwagę zasługują kompleksy transferyn, które wpływają na działanie czynników wzrostu, w szczególności na IGF-1 (insulinopodobny czynnik wzrostu), EGF (czynnik wzrostu naskórka) oraz FGF (czynnik wzrostu fibroblastów).

W zależności od problemu odpowiednie kompleksy białkowe stymulują i pobudzają skórę do regeneracji lub hamują niekorzystne procesy, tj. przewlekłe stany zapalne przyspieszające starzenie. Stymulację rozumiemy jako produkcję kolagenu, elastyny i macierzy zewnątrzkomórkowej oraz namnażanie (proliferację) fibroblastów, czyli najważniejszych komórek skóry właściwej wytwarzających powyższe produkty. W konsekwencji otrzymujemy zdrową fizjologicznie skórę, która jest napięta, gęsta i elastyczna. Supresja opiera się na hamowaniu aktywności cytokin prozapalnych IL4, IL6 i IL8, a dalej wygaszaniu stanu zapalnego, który wywoływany jest po inwazyjnych zabiegach estetycznych lub towarzyszy przewlekłym chorobom tj. AZS, łuszczyca czy egzema.

Dla zintensyfikowania niektórych efektów (anti-aging) protokoły zabiegowe poszerzono o mezoterapię mikroigłową, czyli kontrolowane frakcjonowane uszkodzenie naskórka i/lub skóry właściwej w zależności od użytej długości igły.