XVIII Zjazd PTChPRiE w Szczecinie | Klinika Kolasiński

XVIII Zjazd PTChPRiE w Szczecinie

W dniach 8-11 czerwca 2022 odbył się w Szczecinie XVIII Zjazd Polskiego Towarzystwa Chirurgii Plastycznej, Rekonstrukcyjnej i Estetycznej. Po długiej przerwie spowodowanej pandemią COVID-19 nareszcie polscy chirurdzy plastycy mogli się spotkać i na dużym forum wymienić doświadczenia z zakresu najnowszych osiągnięć w chirurgii plastycznej, rekonstrukcyjnej i estetycznej.

Ogromne wrażenie na uczestnikach wywarł wykład prof. Adama Maciejewskiego poświęcony jego dokonaniom na polu mikrochirurgii.

Wśród wielu referatów znalazły się dwa wystąpienia chirurgów z naszej kliniki. Dr med. Jerzy Kolasiński dokładnie omówił wskazania oraz zalety podpowięziowego wszczepiania implantów piersiowych.

Ponadto umieszczenie implantów w przestrzeni pod powięziowej znacznie zmniejsza dolegliwości bólowe po operacji i uwalnia pacjentkę od animacji – widocznego poruszania się piersi podczas napinania mięśnia piersiowego.

Wystąpienie doktora Kolasińskiego wzbudziło duże zainteresowanie wśród uczestników zjazdu.

Doktor Małgorzata Kolenda przedstawiła najnowsze dane epidemiologiczne oraz algorytm postępowania w przypadku wystąpienia chłoniaka BIA-ALCL  dookoła protezy piersiowej.

Zagadnienie niezmiernie aktualne, które w naszej klinice jest traktowane ze szczególną uwagą.

Konsekwentnie prowadzona zasada corocznych kontroli pacjentek po implantacji piersi zaowocowała rozpoznaniem pięciu przypadków tej choroby.

Zjazd chirurgów plastyków w Szczecinie obfitował nie tylko w ciekawe sesje naukowe, ale także dał okazję do miłych spotkań lekarzy tej specjalności z całej Polski.