tel. 61 81 87 550
Piękno jest w Tobie

Silhouette Soft

Silhouette soft – lift twarzy bez nacięć skóry

Podniesienie twarzy i szyi z użyciem nici Silhouette soft polega na niechirurgicznym podniesieniu ku górze skóry i tkanki podskórnej twarzy i szyi przy pomocy wchłanialnej nici Silhouette Soft bez wycinania nadmiaru skóry.

Zabieg:

• daje natychmiastowy efekt liftingu i regenerację skóry
  • procedura jest krótkotrwała
  • efekt utrzymuje się od 2-3 lat

Nici wchłanialne Silhouette soft są produkowane w Michigan, USA i stosowane na świecie od 6 lat.

Nici Silhouette Lift posiadają szereg wchłanianych stożków, które znacznie poprawiają skuteczność podciągania tkanek. Rozmieszczenie stożków na całej długości nici pozwala na równomierne rozłożenie punktów zaczepienia nici w tkankach.

Silhouette soft

Nici Silhouette soft są wykonane z czystego kwasu polimlekowego i ulegają całkowitemu rozpuszczeniu.

Stożki natomiast są skomponowane w 82% z kwasu polimlekowego i w 18% z glikolu, które to składniki są wchłaniane w organizmie pod wpływem ciepła i procesu hydrolizy. Stożki rozpuszczają się w ciągu 8-12 miesięcy, a nici 18-24 dając efekt na 2-3 lata.

Nici Silhouette soft posiadają dwie serie stożków skierowanych w przeciwnych kierunkach, przedzielonych środkowym odcinkiem nici o długości 1,5 cm i zakończone są na obu końcach cienkimi, długimi igłami.

Są trzy rodzaje nici różniące się między sobą ilością stożków ( 8,12,16 ), odległością pomiędzy stożkami oraz długością nici.
Taka różnorodność nici wchłanialnych Silhouette soft pozwala na ich zastosowanie w różnych okolicach ciała z wykorzystaniem różnych technik.

Kwas polimlekowy jest całkowicie rozpuszczalny w tkankach ludzkich i biokompatybilny. Jest dobrze tolerowany i nie wywołuje uczuleń. Stymuluje aktywność fibroblastów do produkcji kolagenu. Dzięki temu przy zastosowaniu wchłanialnych nici Silhouette soft oprócz działania liftingującego mamy też proces regeneracji poprzez zwiększenie objętości tkanek oraz jędrności i elastycznośći skóry.

Silhouette Soft – Wskazania

Zabieg wykonuje się najczęściej u osób z nadmiernie luźną skórą twarzy i szyi, u osób młodych wymagających lepszej projekcji okolicy policzków, w przypadku zbytnio zaznaczonych fałdów nosowo wargowych lub wyraźnych „linii marionetki”, przy umiarkowanym opadaniu twarzy z zaznaczonymi tzw. „chomikami” , celem korekcji opadającej szyi i brwi.

Silhouette soft

Z zabiegu skorzystają także mężczyźni, zwłaszcza łysiejący, u których ukrycie blizn po klasycznym zabiegu face-liftingu może być kłopotliwe. Zabieg podniesienia twarzy z użyciem nici Silhouette Soft jest także stosowany przy korekcji asymetrii twarzy spowodowanej porażeniem nerwu twarzowego.

Silhouette Soft – Przygotowanie do zabiegu

Zabieg z użyciem nici Silhouette Soft może być wykonany jedynie u osób z dobrym zdrowiem. Nie powinno się go wykonywać u osób chorujących na cukrzycę, nadciśnienie tętnicze i poważne choroby serca. Przed zabiegiem należy poinformować lekarza o wszystkich przebytych chorobach i zabiegach operacyjnych oraz o ewentualnych reakcjach na znieczulenie. Należy wykonać wszystkie zlecone przez lekarza badania i dostarczyć je do kliniki najpóźniej na 5-6 tygodni przed zabiegiem. W ciągu dwóch tygodni przed zabiegiem nie należy zażywać Aspiryny oraz leków zawierających kwas acetylosalicylowy i witaminę E. W dniu poprzedzającym zabieg nie należy pić mocnej kawy i alkoholu. Głowę należy umyć wieczorem przed zabiegiem lub rano w dniu zabiegu. Zabieg jest wykonywany w trybie ambulatoryjnym, trwa 30-45 minut i po krótkiej obserwacji pacjent może wrócić samodzielnie do domu.

Silhouette Soft – Znieczulenie

Zabieg z użyciem nici Silhouette Lift jest wykonywany w znieczuleniu miejscowym.

Silhouette Soft – Zabieg

Zabieg podniesienia twarzy i szyi z użyciem wchłanialnych nici Silhouette Soft może być wykonywany oddzielnie lub w połączeniu z innymi korekcjami twarzy takimi jak liposukcja, przeszczep tkanki tłuszczowej, korekcja powiek czy zabiegi z użycie wypełniaczy.

Celem wprowadzenia nici wykonuje się delikatne nakłucia skóry w miejscach ich wejścia i wyjścia, które wcześniej znieczula się miejscowo roztworem Lidokainy z Adrenaliną. Następnie w obrębie tkanki podskórnej twarzy i szyi zostają przeprowadzone nici odpowiednią techniką uzależnioną od miejsca oraz kierunku działania liftingującego. Skóra i tkanka podskórna twarzy i szyi zostaje w ten sposób podniesiona.

Po operacji nie zakłada się opatrunku z wyjątkiem zabiegu uniesienia brwi, opatrunek plastrowy pokrywa czoło na okres 5 dni.

Silhouette Soft – Po zabiegu

Po zabiegu pacjent bez opatrunku samodzielnie może wrócić do domu. Okolica operowana może być umiarkowanie bolesna i opuchnięta. Możliwe jest wystąpienie umiarkowanych zasinień. Objawy te ustępują najczęściej w ciągu 7-14 dni.

Ostateczny efekt zabiegu jest oceniany po okresie 1 miesiąca. Utrzymuje się on kilka lat. Skuteczność zabiegu zależy zarówno od techniki operacyjnej jak i od indywidualnych cech ciała pacjenta.

Silhouette Soft – techniki wprowadzania

1. technika prosta – stosowana głównie do podniesienia policzków, szyi i brwi

Silhouette soft

2. technika kąta rozwartego – stosowana do poprawienia kąta żuchwy, korekcji szyi i podniesienia brwi

Silhouette soft

3. V technika – stosowana przy cienkiej skórze w celu poprawienia linii żuchwy i kształtu policzków, podniesienia brwi

Silhouette soft23

4. U technika – NOWOŚĆ
Stosowana w przypadku skóry grubej i ciężkiej oraz dość mocno opadającej w celu podniesienie policzków, szyi oraz poprawienia konturów dolnej części twarzy

Silhouette Soft – Zalecenia pooperacyjne

W okresie 5 dni od zabiegu zaleca się dezynfekcję miejsc wkłucia i wykłucia igieł przez stosowanie preparatu Octenisept lub w razie potrzeby maści antybiotykowej. W tym okresie nie wolno spać na brzuchu, stosować makijażu, delikatnie myć i osuszać miejsca operowane. Jeżeli odczuwalna jest bolesność lub ból można stosować leki przeciwbólowe jak Ibuprom, Nurofen czy Ketonal.

W pierwszych 2 tygodniach po operacji nie wolno korzystać ze słońca i solarium.

A w pierwszych 3 tygodniach po zabiegu należy:

• unikać sportu, sauny,
  • unikać zabiegów kosmetycznych i masaży twarzy,
  • unikać wizyt u stomatologa
  • ograniczyć ruchomość twarzy: żucie, mówienie, śmianie się, ziewanie i szerokie otwieranie ust

Silhouette Soft – Powikłania

Bezpośrednio po zabiegu wprowadzenia nici Silhouette Soft objawy takie jak: zasinienia, obrzęk, bolesność, wyczuwalność nici i stożków oraz zagłębienia i nieregularności to objawy normalne, związane z przeprowadzony zabiegiem i ustąpujące w ciągu 7-14 dni.

Jak każdy zabieg chirurgiczny także ten zabieg jest obarczony ryzykiem powikłań, w szczególności takich jak:

• krwawienie i rozwój krwiaka w okolicy operowanej
  • gromadzenie się płynu pod skórą okolicy
  • stan zapalny rany oraz pod skórą okolicy
  • wyczuwalność szwów pod skórą, nieregularności, stwardnienia
  • asymetria twarzy
  • przedłużona w czasie bolesność policzków i skroni
  • zaburzenia czucia

Powyższe powikłania występuje częściej u osób palących papierosy.

Większość powikłań jest niegroźnych i ustępuje po zastosowaniu odpowiedniego leczenia.