Przeszczep tkanki tłuszczowej na dłonie

Przeszczep tkanki tłuszczowej na dłonie jest zabiegiem chirurgicznym poprawiającym ich wygląd. Nie wyeliminuje on nadmiaru skóry na grzbiecie dłoni, ale spowoduje, że wszelkie zagłębienia i żyły będą mniej widoczne.

Jeśli rozważasz korekcję wyglądu dłoni, te informacje pozwolą Ci lepiej zrozumieć istotę tego zabiegu – kiedy jest on wskazany, na czym polega i jakich rezultatów możesz się spodziewać.

Nie znajdziesz tu odpowiedzi na wszystkie pytania, bowiem wiele zależy od indywidualnych cech każdego pacjenta. Stąd, nie wahaj się wyjaśnić swoich wątpliwości podczas konsultacji z naszym chirurgiem.

Pacjent przed i po zabiegu przeszczepu tkanki tłuszczowej na dłonie

U kogo wskazany jest zabieg korekcji wyglądu dłoni:

Przeszczep tłuszczu na dłonie nie cofnie czasu, może jednak poprawić ich wygląd i sprawić, że pokazywanie ich w miejscu publicznym nie będzie już więcej krępujące. Zanim podejmiesz ostateczną decyzję co do operacji, skonsultuj się z naszym lekarzem i przemyśl swoje oczekiwania.

Najlepszymi kandydatami do przeszczepu tkanki tłuszczowej na dłonie są zarówno mężczyźni jak i kobiety cieszący się dobrym zdrowiem, psychicznie zrównoważeni, których oczekiwania co do efektów są realne. Większość z nich jest w wieku powyżej 50 lat.

Ryzyko związane z operacją

Jeśli zabieg jest wykonywany przez doświadczonego chirurga, wówczas powikłania zdarzają się rzadko i są niewielkie. Oczywiście, zawsze istnieje ryzyko wystąpienia infekcji, czy niekorzystnej reakcji na znieczulenie. Wystąpienie obrzęku po zabiegu jest częstą sprawą, ustępującą w ciągu 14 dni. Bywa, że obrzęk maleje odmiennie po obu stronach. Czasami zdarza się, że pacjenci zgłaszają niewielkie nierówności, które mogą być spowodowanie nierównomiernym rozłożeniem się tkanki tłuszczowej. Do innych komplikacji zalicza się: infekcję, formowanie się cyst lub przejściowe zaburzenia czucia.

Przestrzeganie zaleceń lekarskich przed- i pooperacyjnych zdecydowanie zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia powikłań.

Planując zabieg operacyjny

Niezmiernie ważna jest konsultacja z chirurgiem. Pamiętaj, by poinformować go o wszystkich swoich dolegliwościach i przebytych chorobach. Równie ważna jest informacja dotycząca przyjmowanych leków i witamin, oraz palenia tytoniu.

Konsultacja służy dokładnemu omówieniu oczekiwań pacjenta oraz ocenie skóry dłoni.

Otrzymasz informację dotyczącą istoty zabiegu, zastosowanego znieczulenia i ryzyka związanego z leczeniem. Nie zapomnij omówić z chirurgiem swoich oczekiwań i wyjaśnić wszystkich nurtujących Cię wątpliwości.

Jak przygotować się do operacji

Nasz chirurg udzieli Ci pełnych wskazówek przedoperacyjnych, szczególnie dotyczących jedzenia, picia alkoholu i palenia tytoniu, oraz stosowania lekarstw i witamin. Nie zażywaj Aspiryny i Witaminy E na 10 dni przed zabiegiem.

Kobiety nie powinny być operowane w czasie trwania miesiączki.

Przeszczep tłuszczu wykonywany jest najczęściej w trybie ambulatoryjnym i jedynie w szczególnych przypadkach pacjent pozostaje po zabiegu w szpitalu.

Pamiętaj o tym, by zapewnić sobie transport do domu po zabiegu,, oraz niezbędną pomoc w ciągu kolejnych dni.

Znieczulenie

Przeszczep tłuszczu na dłonie jest wykonywany najczęściej w znieczuleniu miejscowym.

Pacjent często otrzymuje doustnie lek, który powoduje, że jest zrelaksowany i spokojny podczas zabiegu.

Zabieg

Przeszczep tłuszczu na dłonie zwykle trwa od jednej do dwóch godzin, zależnie od zakresu operacji. Najczęściej, w pierwszej kolejności odsysana jest tkanka tłuszczowa w niewielkiej ilości z wybranej okolicy ciała, przy użyciu cienkiej kaniuli przez niewielkie nacięcie na skórze (ok 3-4mm). Na miejsce po pobraniu zakładany jest niewielki opatrunek – nie ma konieczności zakładania szwu. Następnie, odessany tłuszcz jest poddawany specjalnej obróbce, aby uzyskać jak najlepszą jakość. Tak przygotowany, podawany jest przez małe nakłucia skóry grzbietu dłoni, aż do uzyskania pożądanego efektu.

Po operacji

Po operacji Twoje dłonie będą obrzęknięte, a skóra napięta i błyszcząca. Po ustąpieniu znieczulenia możesz odczuwać lekki dyskomfort bólowy, który można uśmierzyć przy pomocy leków doustnych.

W kolejnych dobach obrzęk będzie malał, a jakość skóry się poprawiała. Zalecane jest masowanie i natłuszczanie dłoni.

Większość pacjentów już po 7 dniach wraca do normalnego trybu życia. W pierwszym tygodniu po zabiegu, wskazane jest unikanie wysiłku fizycznego oraz masowanie i natłuszczanie dłoni.

Twój nowy wygląd

Gojenie jest procesem stopniowym i powolnym, stąd ostateczny wygląd może być widoczny po upływie 6-9 miesięcy. Natomiast efekty operacji utrzymują się przez wiele lat. Blizny po pobraniu jak i podaniu tkanki tłuszczowej są praktycznie niewidoczne. Właściwa pielęgnacja dłoni i rzucenie palenia dodatkowo wspomagają efekty zabiegu.