Silhouette Lift

Silhouette LiftPodniesienia twarzy i szyi z użyciem nici Silhouette lift polega na chirurgicznym podniesieniu ku górze skóry i tkanki podskórnej twarzy i szyi przy pomocy nici Silhouette Lift bez wycinania nadmiaru skóry.

Nici Silhouette Lift posiadają szereg wchłanianych stożków, które znacznie poprawiają skuteczność podciągania tkanek. Rozmieszczenie stożków na całej długości nici pozwala na równomierne rozłożenie punktów zaczepienia nici w tkankach.

Silhouette Lift

Stożki są skomponowane w 82% z L-Laktydu i w 18% z Glikolidu, które to składniki są wchłaniane w organizmie pod wpływem ciepła i procesu hydrolizy. W ciągu 5 miesięcy absorbowane jest 50% stożków, a po 10-12 miesiącach dochodzi do ich całkowitego wchłonięcia.

Silhouette Lift

W czasie wprowadzania nici w tkankę podskórną stożki osłaniają węzły rozmieszczone równomiernie wzdłuż nici. Gdy następuje pociąganie nici ku górze celem podniesienia tkanek twarzy węzły opierają się o podstawy stożków powodując równomierne działanie napięcia na całej długości nici.

Silhouette Lift

W miejscu zaabsorbowanych stożków dochodzi do rozwoju własnej tkanki łącznej, która powoduje, że efekt podniesienia twarzy utrzymuje się kilka lat.

Silhouette Lift – Wskazania

Zabieg wykonuje się najczęściej u osób z nadmiernie luźną skórą twarzy i szyi, u osób młodych wymagających lepszej projekcji okolicy policzków, w przypadku zbytnio zaznaczonych fałdów nosowo wargowych lub wyraźnych „linii marionetki”, przy umiarkowanym opadaniu twarzy z zaznaczonymi tzw. „chomikami” i celem korekcji opadającej szyi. Przy pomocy tego zabiegu można poprawić obrys brwi poprzez ich uniesienie. Z zabiegu skorzystają także mężczyźni, zwłaszcza łysiejący, u których ukrycie blizn po klasycznym zabiegu face-liftingu może być kłopotliwe. Zabieg podniesienia twarzy z użyciem nici Silhouette Lift jest także stosowany przy korekcji asymetrii twarzy spowodowanej porażeniem nerwu twarzowego.

Silhouette Lift – Przygotowanie do zabiegu

Zabieg z użyciem nici Silhouette Lift może być wykonany jedynie u osób z dobrym zdrowiem. Nie powinno się go wykonywać u osób chorujących na cukrzycę, nadciśnienie tętnicze i poważne choroby serca. Przed zabiegiem należy poinformować lekarza o wszystkich przebytych chorobach i zabiegach operacyjnych oraz o ewentualnych reakcjach na znieczulenie i same zabiegi. Należy wykonać wszystkie zlecone przez lekarza badania i dostarczyć je do kliniki najpóźniej na trzy tygodnie przed zabiegiem. W ciągu dwóch tygodni przed zabiegiem nie należy zażywać Aspiryny oraz leków zawierających kwas acetylosalicylowy i witaminę E. W dniu poprzedzającym zabieg nie należy pić mocnej kawy i alkoholu. Głowę należy umyć wieczorem przed zabiegiem lub rano w dniu zabiegu. W przypadku gdy zabieg będzie wykonywany w znieczuleniu ogólnym należy w tym dniu być na czczo, to znaczy nic nie jeść i nic nie pić.

Silhouette Lift – Znieczulenie

Zabieg z użyciem nici Silhouette Lift jest wykonywany najczęściej w znieczuleniu miejscowym. W wybranych przypadkach zabieg wykonuje się w znieczuleniu ogólnym. Pacjent jest wówczas pod opieką doświadczonego zespołu anestezjologicznego.

Silhouette Lift – Zabieg

Zabieg podniesienia twarzy i szyi z użyciem nici Silhouette Lift może być wykonywany oddzielnie lub w połączeniu z innymi korekcjami twarzy takimi jak liposukcja, przeszczep tkanki tłuszczowej czy użycie wypełniaczy.

Celem wykonania zabiegu podniesienia twarzy zostają wykonane cięcia skórne w obrębie skóry owłosionej okolicy skroni, dla podniesienia brwi cięcia są zlokalizowane w okolicy czołowej powyżej linii włosów, a w przypadku liftu szyi cięcia znajdują się w okolicy za małżowiną uszną. Cięcia te są najczęściej długości 2 cm, a powstałe po nich blizny nie są widoczne. Następnie w obrębie tkanki podskórnej twarzy i szyi zostają przeprowadzone szwy Silhouette Lift, które są przyszywane do powięzi głębokiej głowy. Skóra i tkanka podskórna twarzy i szyi zostaje w ten sposób podniesiona.

Silhouette Lift

Po operacji okolica operowana jest pokryta opatrunkiem plastrowym na okres 3-5 dni.

Podkreślenia wymaga fakt, że szwy Silhouette Lift są szwami niewchłanialnymi i pozostają w tkance podskórnej twarzy i szyi przez okres całego życia. Natomiast stożki podtrzymujące tkankę podskórną ulegają wchłonięciu w ciągu 10-12 miesięcy.

Silhouette Lift – Po zabiegu

Po zabiegu pacjent pozostaje najczęściej w klinice jedną dobę. Okolica operowana może być umiarkowanie bolesna i opuchnięta. Możliwe jest wystąpienie umiarkowanych zasinień okolicy operowanej. Objawy te ustępują najczęściej w ciągu 7 dni. Okolice operowanej twarzy lub szyi są pokryte opatrunkiem plastrowym, który jest zdejmowany po okresie 3-5 dni. W pierwszym dniu po operacji należy spożywać jedynie potrawy płynne, a przez okres jednego tygodnia po zabiegu nie należy otwierać szeroko ust. Powinno się spożywać posiłki o miękkiej konsystencji. Po tygodniu zdejmowane są szwy skórne oraz zalecany jest umiarkowany masaż okolic operowanych. Powrót do pracy następuje najczęściej po tygodniu.

Ostateczny efekt zabiegu jest oceniany po okresie 1 miesiąca. Utrzymuje się on kilka lat. Skuteczność zabiegu zależy zarówno od techniki operacyjnej jak i od indywidualnych cech ciała pacjenta.

Silhouette Lift – Powikłania

W wyniku zabiegu pozostają w miejscach operowanych trwałe blizny, których kolor, jakość i szerokość zależą zarówno od techniki operacyjnej jak i od indywidualnych cech skóry pacjenta. W każdym przypadku istnieje ryzyko poszerzenia się blizny do wymiaru kilku milimetrów.

Po operacji mogą wystąpić bóle twarzy oraz obrzęk twarzy, który może się utrzymywać około jednego tygodnia po zabiegu.

Jak każdy zabieg chirurgiczny także Silhouette Lift jest obarczony ryzykiem powikłań, w szczególności takich jak:

• zasinienie, krwawienie i rozwój krwiaka w okolicy operowanej
  • gromadzenie się płynu pod skórą okolicy operowanej
  • stan zapalny rany oraz pod skórą okolicy operowanej
  • nieregularna powierzchnia skóry okolic operowanych
  • wyczuwalność szwów pod skórą
  • asymetria twarzy
  • przedłużona w czasie bolesność policzków i skroni

Powyższe powikłania występuje częściej u osób palących papierosy.
Większość powikłań jest niegroźnych i ustępuje po zastosowaniu odpowiedniego leczenia.

Możliwość komentowania dla tego wpisu została wyłączona.